Turen til Uganda var en smule lang, og vejen, ja den var ujævn, mildt sagt. Men vi, (Prosper, Steffen og Anna) ankom tidligt lørdag morgen, fik indlogeret os på hotellet, som lå i Kansanga, og fik noget morgenmad. Efter en lille lur tog vi på det store marked, Kikubo, besående af en lang gade med arkader på begge sider. Her blev der handlet og pruttet (om prisen). Specielt Anna fik brugt sine pruttekompetencer, når hun handler er hun stædig og nærig, en sand vendelbo. Steffen kom i lære.

Søndag formiddag blev brugt på hotellet, da vejret ikke var til så meget, vi hyggede med kortspil i stedet. Op af dagen stoppede regnen og vi tog til Bunga, den del af Kampala som ligger ud til Victoriasøen. Her tog vi på en guidet tur, hvor vi holdte ved en lille ø, Namalusu, her tog vi billeder af den lille bid regnskov. Her efter sejlede vi til en lille havn, før vi sejlede tilbage til Bunga. DSC_0322DSC_0405

Frokosten bestod af Tilapia en dybstegt fisk som lever i Victoriasøen, en lokal specialitet. Om eftermiddagen tog vi med Prosper til stationen, han skulle i skole mandag. Herefter tog vi i biografen og så The Hunger Games: The Mocking Jay, god film (kan anbefales).

Mandag ledte vi efter en pool, da vi tænkte at det var det eneste denne ferie manglede, og efter søgen hos flere hoteller fandt vi endeligt noget, som vi syntes var pengene værd.

Senere tog vi ud i et vestligt center (Oasis Mall), hvor vi shoppede lidt mere (og vi fandt god chokolade!). På hjemvejen stoppede vi og spiste på ”Great Burgers”, som virkelig levede op til sit navn!

Tirsdag checkede vi ud af hotellet om morgenen, og gik rundt i byen. Vi så to hinduistiske templer, meget flotte bygninger. DSC_0531

Det ene af templerne havde en slags fest uge, hvor de havde rejsende hinduer fra store dele af verden, for at fejre en eller anden leder i Indiens fødselsdag. Men vi blev modtaget med åbne arme, fik plastic stole i skyggen, og en lækker (og stærk) bid af Indien til frokost.

Herefter tog vi videre og så den største moske syd for Sahara, her fik Anna en ”extreme-muslim-make-over” inden vi kunne tage skoene af og se den imponerende bygning inde fra.

Her hørte vi om bygningen historie, bruge af den og vi fik også fortællingen om den muslimske konge, som ikke ville omskæres, da han konverterede.

Her efter vandrede vi forvildet rundt et godt stykke tid, inden vi fandt noget aftenmad og senere tog med bussen hjem.
Alt i alt havde vi en god og afslappende ferie, det er dog godt at være tilbage i Kigali, her er meget renere, færre tiggere og generelt færre mennesker og biler. Og ja det er efterhånden blevet vores hjem ”ude godt, men det midlertidige hjem i Kigali er bedre”, som man siger!

Så nu er vi total ladet op, og er i gang med at planlægge den sidste camp!
Planlægning af workshopsne, som skal holdes i det nye år, er også så småt gået i gang.

Varme hilsener

Fra Steffen og Anna

P.S. Glædelig 1. december!